Робочий навчальний план ЗЗСО «Березичівський ліцей» на 2019-20 н.р.

Пояснювальна записка до робочого навчального плану закладу загальної середньої освіти «Березичівський ліцей» Любешівської селищної ради Волинської області на 2019/2020 н. р.

Метою діяльності ЗЗСО «Березичівський ліцей»  є:   

  • забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською поведінкою, набуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • виховання громадянина України.

Робочий навчальний план закладу загальної середньої освіти «Березичівський ліцей» на 2019-2020 навчальний рік складено відповідно до вимог законів України «Про освіту» (зі змінами), «Про загальну середню освіту» (зі змінами), «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», та інші нормативні документи постанов Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти і науки України.

У 2019-2020н.р. в шкільному підрозділі  ЗЗСО «Березичівський ліцей»  у 11-ти класах  навчається 128 учнів, а саме:

Мережа класів

Клас

Рік

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Всього

2019/2020

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

11

Кількість учнів

10

6

8

11

22

13

16

16

18

6

2

128

 

№ п/п

Клас

Кількість учнів

З них

Іноземна мова

хлопчиків

дівчаток

1

1

10

5

5

Англійська мова

2

2

6

6

-

Англійська мова

3

3

8

7

3

Англійська мова

4

4

11

10

1

Англійська мова

5

5

22

11

11

Англійська мова

6

6

13

9

4

Англійська мова

7

7

16

6

10

Англійська мова

8

8

16

10

8

Англійська мова

9

9

18

10

8

Англійська мова

10

10

6

2

4

Англійська мова

11

11

2

2

-

Англійська мова

Всього

 

128

56

72

 

 

Згідно з листом МОН України № 1/9-315 від 07.06.2017р. «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2017-2018 н.р.» робочий навчальний план на 2018-2019н.р. розроблено на основі:

- для 1-го класу -  за Типовими навчальними  планами  початкової школи для 1-2-х класів закладів загальної середньої освіти, затверджений наказом МОН України від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1-2-х (з українською мовою навчання відповідно до додатку 1).

- для 2-4-х класів - за Типовими навчальними  планами  початкової школи, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 року № 407 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для закладів загальної середньої освіти І ступеня» (з українською мовою навчання відповідно до додатку 1).

- для 5-9-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня затвердженими наказом МОН України  від 20.04.2018 № 405 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня» (з українською мовою навчання відповідно до додатку 1)

- для 10-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 408, «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» (з українською мовою навчання відповідно до додатку 2 для  10 класу)

- для 11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню, затвердженими наказом МОН України від 20.04.2018 № 406, «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня» (з українською мовою навчання відповідно до додатку 9 для  11 класу)

Відповідно до листа МОН України від 12.01.2016 р. № 8, рішення педагогічної ради школи від 31.08.2018, протокол № 9, у 10 класі організовано індивідуальне навчання для  двох учнів 10 класу. Індивідуальні робочі плани на учнів складені в додатках  

Навчально-виховний процес здійснюється українською мовою навчання; іноземна мова – англійська.

Відповідно до пункту 3 статті 12 Закону «Про освіту» повна загальна середня освіта має три рівні освіти – початкова освіта, базова середня освіта та профільна середня освіта.

ЗЗСО «Березичівський ліцей»  створює умови для досягнення здобувачами результатів навчання та забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти згідно з Державними стандартами.

На основі Державних стандартів та Типових освітніх програм МОН  закладом розроблені освітні програми  для 1-2 класів, 3-4 класів, 5-9, класів, 10 класу, 11 класу.

     Освітня програма для 1-2 класів  складена за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна – Нова українська школа, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України №268 від 21.03.2018р; 

.               Для 3-4 класів – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти І ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405, таблиця 1.

   Для 5-9 класів – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405,  таблиця 1.

Для 10 класу – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від ід 20.04.2018 № 408,

   Для 11 класу – складена за Типовими освітніми програмами закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408, (індивідуальне навчання).

 Список компетентностей, яких набуватимуть учні, уже закріплено законом «Про освіту». Він складався з урахуванням «Рекомендації Європейського Парламенту та Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя» (від 18.12.2006 р.):

 

Ключові компетентності

 1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування.

3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем.

4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати.

5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів.

8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику.

9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

 Спільними для всіх компетентностей є так звані наскрізні лінії.

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; вони враховуватимуться при формуванні шкільного середовища.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

 1.      Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

2.      Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

3.      Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

4.      Вивчення наскрізної лінії   «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

 

Структура 2019/2020 навчального року

 Відповідно до статті 15 (розділ ХІІ ) Закону України «Про освіту» структура навчального року, тривалість навчального тижня, інші форми організації освітнього процесу встановлюються загальноосвітнім навчальним закладом середньої освіти у межах часу передбаченого програмою.

2019/2020 навчальний рік розпочинається  2 вересня 2019 року та закінчується не пізніше 1 липня 2020 року.

Навчальні заняття організовуються за семестровою  системою:

І семестр – з 2 вересня по 27 грудня;

ІІ семестр – з 13 січня по 29 травня.

Упродовж  навчального року для учнів проводяться канікули: орієнтовно,

  •   осінні -   з  28  жовтня по 03 листопада;
  •    зимові - з 30  грудня по 12 січня;
  •    весняні - з 23 березня  по 29  березня.

Орієнтовна дата проведення свята «Останній дзвоник» - 29 травня 2020 року.

Дата вручення документів про освіту буде визначена додатково (в залежності від термінів проведення ДПА).

 

Початок занять о 910 год., закінчення – о 1605 год.

Тривалість уроків: у 1-х кл. – 35 хв; у 2-4-х – 40 хв; у 5-11-х – 45 хв.

 

 Додатки

Додаток 1. Навчальний план для 1-2 класів

Додаток 2. Навчальний план для 3-4 класів

Додаток 3. Навчальний план для 5-9 класів

Додаток 4. Навчальний план для 10 класу

Додаток 5,6. Навчальний план для 11 класу

Додаток 7. Сітка годин навчального плану

Додаток 8.  Перелік навчальних програм

Додаток 9. Програмне забезпечення варіативного компоненту